Polityka opinii

§1 Postanowienia ogólne

  1. Niniejsza Polityka Opinii reguluje zasady dodawania, publikowania oraz weryfikowania opinii dotyczących produktów lub usług oferowanych przez Właściciela Serwisu.
  2. Właścicielem Serwisu pod adresem optal.pl jest MARIA SWORCZUK, działająca gospodarcza pod firmą: 1. ZAKŁAD OPTYCZNY „OPTAL” MARIA SWORCZUK, ul. Bolesława Krzywoustego 25, 80-360 Gdańsk, 2. ZAKŁAD OKULISTYCZNY „OPTAL” MARIA SWORCZUK, ul. Bolesława Krzywoustego 25, 80-360 Gdańsk, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP: 5841017243, REGON 190581340.

§2 Definicje

  1. Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (definicja na gruncie art. 221 Kodeksu Cywilnego).
  2. Kodeks Cywilny – Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93).
  3. Polityka Opinii – niniejszy dokument.
  4. Produkt – każdy towar lub usługa w rozumieniu art. 2 pkt 3 ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. Produkt ma charakter odpłatny, chyba że wskazano inaczej.
  5. Serwis – serwis internetowy dostępny pod adresem optal.pl.
  6. Media Społecznościowe – konta lub profile prowadzone w portalach społecznościowych, m.in. Facebook, Instagram, LinkedIn.
  7. Opinia – subiektywne wypowiedzi Użytkowników publikowane w Serwisie przez Właściciela Serwisu na zasadach niniejszej Polityki Opinii.
  8. Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym – ustawa z dnia 23 sierpnia 2007 r.
  9. Użytkownik – Usługę polegającą Klientowi na: a) wytwarzanie, przechowanie, przetwarzanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej, b) wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez Konsumenta lub innych świadczonych tej usługi, c) inne formy interakcji za pomocą takich danych.
  10. Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną za pośrednictwem Sklepu; usługa w rozumieniu art. 2 pkt 4 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  11. Użytkownik – każda osoba fizyczna odwiedzająca Serwis lub korzystająca z jednej lub kilku usług czy funkcjonalności opisanych w Polityce.
  12. Właściciel Serwisu – MARIA SWORCZUK, działająca gospodarcza pod firmą: 1. ZAKŁAD OPTYCZNY „OPTAL” MARIA SWORCZUK, 2. ZAKŁAD OKULISTYCZNY „OPTAL” MARIA SWORCZUK, ul. Bolesława Krzywoustego 25, 80-360 Gdańsk, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP: 5841017243, REGON 190581340.

§3 Zasady publikowania Opinii

  1. Opinie o Produktach lub Usługach wystawiane przez Konsumentów są dostępne publicznie dla Właściciela Serwisu. Opinie zweryfikowane przez Właściciela Serwisu będą zweryfikowane są dodatkowo i czytelnie oznaczone jako zweryfikowane.
  2. W Serwisie publikowane są opinie pozytywne, neutralne i negatywne.
  3. Autorami opinii są:
    1. osoby, które zakupiły Produkt lub Usługę.
    2. osoby, które otrzymały Produkt lub Usługę bez uiszczenia zapłaty.
    3. osoby korzystające z Produktu lub Usługi.
    4. osoby, które otrzymały Produkt lub Usługę na podstawie umowy barteru lub innej umowy.
  4. Właściciel umieszcza w Serwisie Opinie publikowane przez Użytkowników pochodzące bezpośrednio ze Strony, jak również publikowane w Mediach Społecznościowych lub innych serwisach internetowych.
  5. Opinie zamieszczone w Serwisie są niezależne i nie sponsorowane.
  6. Użycie przez Użytkownika opcji udostępniania Opinii Właścicielowi Serwisu (przesłanie Opinii za pośrednictwem formularza) jest tożsame z opublikowaniem Opinii przez Właściciela Serwisu.

§4 Weryfikacja Opinii

  1. Opinie są publikowane przez Właściciela Serwisu po ich wcześniejszej weryfikacji.
  2. Użytkownicy mogą podzielić się opinią za pomocą m.in. formularza na stronie, profili Google Moja Firma, profili w mediach społecznościowych, agregatory opinii.
  3. Weryfikacja Opinii następuje m.in. poprzez bezpośredni kontakt z Użytkownikiem i podziękowaniem za opinię.
  4. W przypadku wątpliwości dotyczących tego, czy opinia pochodzi od osoby korzystającej z Produktów lub Usług Właściciela Serwisu, opinia ta nie będzie publikowana jako zweryfikowana.
  5. Publikowane opinie mają na celu przedstawienie korzyści związanych z korzystaniem z Produktów lub Usług Właściciela Serwisu, które to korzyści zostały dostrzeżone przez dotychczasowych Użytkowników.
  6. Właściciel Serwisu nie korzysta z opinii sponsorowanych lub barterowych.

§5 Publikowanie, modyfikowanie i usuwanie Opinii

  1. Opinia publikowana jest w postaci, w jakiej udzielił jej Konsument, tzn. nie jest ona edytowana, skracana ani modyfikowana.
  2. Opinia zostaje poddana modyfikacji lub usunięciu w sytuacji, gdy:
    1. jest sprzeczna z prawem lub dobrymi obyczajami,
    2. narusza lub ogranicza prawa osób trzecich,
    3. jest nieprawdziwa lub wprowadzająca w błąd,
    4. zawiera szkodliwe oprogramowanie lub pliki,
    5. zawiera błędy stylistyczne, ortograficzne, gramatyczne,
    6. dotyczy Produktu lub Usługi niedostępnych w sprzedaży.

§6 Reklamacje

  1. Użytkownik może złożyć reklamację dotyczącą zamieszczania Opinii w formie elektronicznej na adres e-mail: reklamacje@optal.pl lub pisemnej na adres ul. Bolesława Krzywoustego 25, 80-360 Gdańsk zgodnie ze wzorem załącznik nr 1.
  2. Wszelkie reklamacje rozpatrywane są niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji.

§7 Odpowiedzialność

  1. Użytkownicy ponoszą wyłączną odpowiedzialność za opublikowane Opinie.

§8 Zmiany

  1. Polityka jest na bieżąco weryfikowana i aktualizowana.
  2. Aktualna wersja Polityki została przyjęta i obowiązuje od 2025-10-10.

§9 Postanowienia końcowe

  1. Najnowsza wersja Polityki Opinii jest publikowana w Serwisie.
  2. W celu odstąpienia/zgłoszenia sprzeciwu weryfikacji Opinii, Właściciel Serwisu na bieżąco aktualizuje Politykę Opinii.

Załącznik nr 1.

FORMULARZ REKLAMACJI

Wypełnij formularz w przypadku chęci złożenia reklamacji dot. zamieszczonej opinii.

Data i miasto: …………………………………….

Twoje imię i nazwisko: …………………………………….
Twój adres: …………………………………….
Twój e-mail: …………………………………….
Twój telefon: …………………………………….

1. ZAKŁAD OPTYCZNY „OPTAL” MARIA SWORCZUK, 2. ZAKŁAD OKULISTYCZNY „OPTAL” MARIA SWORCZUK
ul. Bolesława Krzywoustego 25
80-360 Gdańsk

Działając w imieniu własnym informuję, iż Opinia widoczna w Serwisie jest niezgodna ze stanem faktycznym.

Niezgodność Opinii ze stanem faktycznym polega na:
……………………………………………………………………………………………………..

Niezgodność została stwierdzona w dniu:
……………………………………………………………………………………………………..

Z uwagi na powyższe, proszę o:
……………………………………………………………………………………………………..